bokslott.blogg.se

Det jag hittade i Malmö

Kategori: Allmänt

 
Efter England hann jag mer eller mindre bara hem och packa om väskorna innan jag drog vidare söderut mot Malmö för att hälsa på en vän. Och väl i Malmö hade jag en viktig sak att klara av framför alla andra.
Science Fiction -Bokhandeln. 
 
Upptäkten av SF-bokhandeln var en sådan milstolpe att jag nästan är villig att dela upp mitt liv i före och efter Science Fiction Bokhandeln. Jag bor tyvärr inte särskilt nära någon av de städer där bokhandeln finns, så när jag väl är i området är ett besök obligatoriskt. 
 
Den här gången fick jag med mig två böcker hem, varav den första är Moriarty - The Hounds of The D'Urbervilles av Kim Newman. Jag är för tillfället lite hung-up på Sherlock Holmes, och tyckte att det här verkade som ett roligt sidospår till det. 
 
Den andra boken är The Affinity Bridge av George Mann, och ska jag vara helt ärlig var det mest det helt fantastiska omslaget som fick mig att köpa den här boken. Men jag har trots allt en permanent besatthet av det viktorianska england så det är alltid en bra utgångspunkt. Att blanda in lite steampunk låter inte heller som en dålig idé, utan jag tror att jag förhoppningsvis kan komma att uppskatta mer än bara utsidan av boken!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: