bokslott.blogg.se

This or That

Kategori: Allmänt

 
Jag blev taggad av den supermysiga bloggen Bokparadis att göra den här enkäten, so here we go!

1. Ljudbok eller bok i handen?
Jag gillar ljudböcker,  och lyssnar gärna på sådanna när jag tränar, städar, lagar mat o.s.v. men de kan ändå inte mäta sig med en bok i handen. Det blir en annan känsla då och man får tid att verkligen försvinna in i boken på ett helt annat sätt. 

2. Pocket eller inbunden?
Helt klart inbundna böcker. Dels för att de är så fina, men också för att läsformatet är mycket bekvämare. Svenska pocketböcker undviker jag bäst jag kan, för jag tycker de är ganska obekväma att läsa helt enkelt. Dock jag tycker ändå att lite större, engelska pocketböcker är mycket bättre. 

3. Påhittat eller verklighetsbaserat? (Ficton/non fiction)
Visst finns det verklighetsbaserade böcker jag fastnar för, men i regel föredrar jag fiktionens gränslösa värld. 

4. Harry Potter eller Twilight?
Mitt hjärta är för evigt svuret till Harry Potter.

5. Fantasyvärld eller vår värld?
Fantasy. Men personligen älskar jag när gränsen mellan fantasy och vår värld blandas och blir otydlig. 

6. Kindle, iPad eller annat?
Jag har aldrig provat någon läsplatta. Jag envisas stenhårt med att hålla mig till pappersböcker. De luktar gott och har fina omslag.

7. Låna eller köpa böcker?
Jag läserom böcker väldigt mycket, så att äga åtminstone mina favoritböcker är ett måste för mig, men jag köper överlag majoriteten av böckerna jag läser. 

8. Bokhandlar eller online?
Jag handlar mycket online då jag har dålig tillgång till bokhandlar där jag bor, men kan jag välja handlar jag helst i en bokhandel.

9. Ensamstående bok eller trilogi?
Jag föredrar inget av alternativen utan tycker det beror på boken. En del böcker mår bäst av att avslutas efter en bok, medans andra behöver fortsättningar. 

10. Tjock bok eller kort bok?
Det spelar mig ingen roll. Hittar jag en bok som berättar en underbar historia på få sidor, utan att det känns för kort eller avklippt är det underbart. Hitta jag en bok som berätta en underbar historia på tusen sidor, utan att det känns utdraget eller segt är det också underbart. 

11. Romans eller action?
Jag kan verkligen älska båda genrerna om de görs på rätt sätt, men jag är mycket mer kritisk och negativ mot romantiska böcker då de väldigt lätt trillar över gränsen av vad som är cheesy och kliché, så jag får nog säga action. 

12. Mysa under en filt eller steka i solen?
Jag älskar verkligen sol och värme, men jag har inte tålamådet för att ligga och pressa på stranden. Att mysa under en filt passar mig bättre då. 

13. Varm choklad eller latte?
Är te-fanatiker av högsta grad och har aldrig förstått grejen med kaffe alls, så det blir varm choklad. 

14. Läsa recensioner eller bilda en egen uppfattning?
Jag läser gärna recensioner för att få boktips och se vilka böcker som verkar läsvärda, men försöker att inte låta dem påverka min uppfattning av boken. 

Jag taggar sedan alla som ha lust att göra den här enkäten! Vilket jag hoppas alla har, för den var rolig att göra!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: