bokslott.blogg.se

Stapeln av frånvarande motivation

Kategori: Allmänt

 
Här är den. Bokhögen på mitt nattduksbord. Eller stapeln av frånvarande motivation, som jag börjat kalla den.
Böcker jag under december till och med nu, påbörjat och aldrig avslutat.
Och faktum är att det egentligen inte är alla böcker. Under hela hösten har jag påbörjat böcker, och sedan tappat intresset, och lämnat dem liggande här och var med sina bokmärken kvar, i väntan på att bli utlästa. 

Läsmotivationen (eller motivation över huvudtaget) har egentligen inte legat på topp under det här året överhuvudtaget, men sedan december har den varit närmast obefintlig. 
Nu är det dock nytt år, nya tag, och mitt främst nyårslöfte är att få den här stapeln att försvinna!

Kommentarer

  • How hollow heart and full säger:

    :( Alltid tråkigt då motivationen försvinner. Kanske ska du börja med en kortare bok? Ibland fungerar det.

    Svar: Jo, det är nog så jag får göra. Börja med lite kortare, lättlästa böcker för att hitta tillbaka till min gamla läsrytm :)
    Bokslott

    2013-01-12 | 10:34:21
    Bloggadress: http://howhollowheartandfull.wordpress.com

Kommentera inlägget här: