bokslott.blogg.se

Liebster Blog Award

Kategori: Allmänt

 
 
Jag har inte riktigt koll på vad det här är för något, om jag ska vara ärlig, men nu när jag blivit utsedd av både romeoandjuliet och howhollowheartandfull så kör vi på tycker jag! 
Konceptet går ut på att svara på nio frågor och sedan skicka vidare utmaningen till fem andra bloggare!
 
1. Vad ville du bli när du var liten?
När jag var runt elva-tolv ville jag bli Avril Lavigne. Inte sångare så mycket egentligen, utan jag ville mest bara bli Avril Lavigne. Det gick sådär med det.
Plan B var att bli professionell hoppryttare. Det gick väl sådär det med. 

2. Vad är du idag?
Idag är jag kassörska, "bagare", "florist" och allmän alltiallo på matbutik, samt läser foto och bildbehandling på distans, men ska till hösten släppa allt det och mot bättre vetande kasta mig i på en lärarutbildning. 

3. Var vill du helst resa?
Åh, den listan är ändlös. Ska jag avrunda så får jag nog säga Australien. Det har varit en livslång dröm. Sen kommer jag nog aldrig riktigt komma över England. Kanske framför allt London, men även den Engelska landsbyggden.  

4. Var ser du dig själv om 5 år? 
Förhoppningsvis inte allt för långt ifrån att avsluta min utbildning. I övrigt har jag absolut ingen aning. Dock får jag lite ångest och åldersnoja av att tänka på det. 

5. Rött eller vitt?
Alla som jag läst tidigare verkar utgå från att vi pratar om vin, och i så fall är det oftast rött för min del. 

6. Sommar eller vinter?
Sommar sommar sommar. Att frysa är det värsta jag vet. Jag älskar solsken, gräs mellan tårna, saltvatten i håret och tunna sommarklänningar. 

7. Skog eller hav?
Jag har alltid älskat vatten väldigt mycket, men trots det känner jag nog mest för skog. 

8. Vad gör dig ledsen?
 Djur som far illa. Människor som medvetet gör varandra illa. Människor som medvetet gör sig själva illa. Det finns så mycket som gör mig ledsen, och jag spenderar mycket tid åt att försöka tänka på annat, så jag lägger ner här. 

9. Vad är det bästa du vet?
Att spela musik så högt att jag inte kan höra vad jag tänker. Te. Att läsa tills jag somnar med boken i ansiktet. Böcker.  Att skratta tills jag gråter. Und so weiter...

 
Som vanligt känner jag mig lätt förvirrad med det sånt här, så med en överhängande risk att utse personer som redan gjort awarden: Bokparadis, Bokskadad, Schitzo-cookieung-och-dum och kajsasbokblogg!

Kommentarer

  • How hollow heart and full säger:

    Det är så roligt med alla som ville bli andra, kända, människor :D Jag läste om en annan som ville bli Carola..

    Svar: Haha, ja, det är rätt knäppt hur man kan vilja det egentligen, men när jag var elva kändes det helt normalt och riktigt att vilja bli Avril Lavigne en vacker dag :P
    Bokslott

    2013-04-04 | 10:39:05
    Bloggadress: http://howhollowheartandfull.wordpress.com
  • Miriam - Schitzo-Cookie säger:

    Åh tack så mycket för taggen ^^ Ska göra den imorron om jag har tid hoppas jag ^^

    2013-04-04 | 11:28:57
    Bloggadress: http://schitzo-cookie.blogspot.com/
  • Elin - Bokparadiset säger:

    Vad roligt att bli taggad, ska göra den idag! :D

    2013-04-05 | 16:01:07
    Bloggadress: http://bokparadis.blogg.se
  • Man säger:

    Nämen, tackar! Ska givetvis sätta mig ner och fylla i senare i veckan!

    2013-04-09 | 22:05:10
    Bloggadress: http://bokskadad.blogg.se

Kommentera inlägget här: