bokslott.blogg.se

Tree of Codes / Book Full of Holes

Kategori: Allmänt

 
 
En julklapp jag fick i jul var den här boken. Tree of Codes av Jonathan Safran Foer. 
Jag har inte läst den än, men oavsett vad jag tycker om innehållet, så är den ett underverk. 
 
Boken bygger på boken The Street of Crocodiles av Bruno Schulz, vars ord Foer nu arrangerat om till en egen berättelse, om en persons sista dag i livet.
Vilket bara det är ganska imponerande, men att han sedan dessutom gjort det på det sätt han gjort är mind-blowing. Varje sida är en blandning av ord och utskurna hål, vilket gör att flera sidor samtidigt flyter ihop och tillsammans skapar texten man läser. Boken är ett helt litet underverk bara i sig, men det återstår ännu att se vad jag tycker om själva innehållet. 

Kommentarer

  • How hollow heart and full säger:

    I crave this book so badly men satan vad dyr den är...just nu på Adlibris kostar den 263 kronor. Det blir nog till att vänta till (eller om) priset sjunker.

    Svar: Jo, jag har haft ögonen på den här LÄNGE, men inte köpt den på grund av priset!Så jag hade tur som fick den i julklapp!
    Bokslott

    2013-01-04 | 15:47:25
    Bloggadress: http://howhollowheartandfull.wordpress.com

Kommentera inlägget här: