bokslott.blogg.se

I Min Bokhylla: Längsta Serie

Kategori: I Min Bokhylla

 
 
Den längsta serien är Syskonen Baudelaires Olycksaliga Liv av Lemony Snicket, som består av hela tretton böcker!
 
Jag var helt besatt av de här böckerna när jag var tretton-fjorton. De är underbart roliga och spännande, och varje kapitel inleds med en fanstastisk blyertsillustation! Det är precis den lite mörka, pessimistiska och ganska vridna humor jag älskar, och det är väldigt mycket The Addams känsla över det hela.
 

Kommentarer

  • Elin - Bokparadiset säger:

    Jag håller på att läsa serien nu och har läst till fjärde boken, hittills tycker jag faktiskt att alla böcker är likadana, det tillförs inget nytt, inte än så länge. Men visst är de ändå mysiga att läsa!

    2012-10-25 | 15:36:13
    Bloggadress: http://bokparadis.blogg.se
  • Elin - Bokparadiset säger:

    Då vet jag vad jag har att vänta mig, haha. Nä men om man läser dem med några böcker emellan går det bra! :)

    SV: Det är den verkligen. Men jag hade redan sett filmen så spänningen försvann ju lite. Det är nästa bok av han som jag har tänk att läsa faktiskt, och än har jag inte sett filmen.

    2012-10-26 | 14:14:11
    Bloggadress: http://bokparadis.blogg.se
  • Dola säger:

    Vill läsa dem :) Kanske kan beställa hem första boken som rec-ex...

    Det finns en serie som är på 14 böcker eller mer :)
    Och flera på 12 böcker: Spejarens lärling, Darren Shan, House of Night...

    2012-12-28 | 19:48:12
    Bloggadress: http://dolasbokblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här: