bokslott.blogg.se

I Min Bokhylla: Mest lästa bok

Kategori: I Min Bokhylla

 
Det finns ingen tvekan om vilken bok jag har läst flest gånger. Det Harry Potter och De vises sten av J.K. Rowling. Hands down, no question about it. 
 Det var min bibel när jag växte upp. Harry Potter och Sagan om Ringen, men eftersom många fler av mina vänner hade läst Harry Potter blev det min första go-to bok. Jag vet inte säkert hur många gånger jag läst den, men från att jag upptäckte den när jag var åtta tills nu, måste jag ha läst den i alla fall tio gånger. Allra minst. 
 
Det är egentligen inte min favorit bok i Potter-serien, men den har en mycket speciell plats i mitt hjärta, just för att det var här allt började. Både Harrys äventyr, men också mitt. Det finns så många gamla barndomsminnen knuta till den boken, och när jag är deppig, ledsen eller stressad behöver jag nästan bara bläddra lite i den här boken för att känna att allt kommer bli bra. 

Kommentarer

  • Carro säger:

    Jag fastnade aldrig i Harry Potter träsket, som så många andra. Tror jag bestämde mig innan att inte gilla den bara för att alla andra gjorde det.. Kanske får ge den en ny chans, de står ju trots allt här hemma.

    2012-10-29 | 13:10:47
    Bloggadress: http://romeoandjuliet.blogg.se

Kommentera inlägget här: