bokslott.blogg.se

I Min Bokhylla: Vackraste Bok (Del 1)

Kategori: I Min Bokhylla

Jag har två böcker som jag räknar som mina vackraste, och det känns helt omöjligt att välja mellan dem, så jag tänker helt enkelt välja båda! 
 
Jag skulle nog inte säga att någon böckerna  räknas som något favoritomslag i min bokylla, men det är ingen tvekan om att de ändå är de vackraste!
 
 
Den första boken är "The Annotated Brothers Grimm". Det är en samlingsutgåva av alla Bröderna Grimms sagor. De ursprunliga sagorna d.v.s. som inte nödväntigtvis var för tänkta för barn. Dessutom en massa fakta runt urprunget till sagorna och vackra illustrationer. 

Boken är stor och tung, men andlöst vacker med sin sin blå och guldiga pärm. Ett stort plus är att även om man tar bort skyddsomslaget är boken lika vacker i en elegant blå bindning och ramar och tryck i guld, och ser då verkligen ut som en gammaldags sagobok! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: