bokslott.blogg.se

Pocketbokens bästa vän

Kategori: Allmänt

 
Man brukar ju säga att hunden är människans bästa vän. Tja, pocketböcker har också en bästa vän.  Pocketfodralet. 

De allra flesta håller nog med om att pocketböcker är den ultimata reseboken, eller hur? De är små, väger inte mycket och är överlag lätta att ta med sig överallt. Problemet är bara att de är ganska mycket ömtåligare än vanliga inbundna böcker. 

Jag som är något av ett neatfreak när det gäller böcker, och gärna vill hålla dem i så fint skick som bara möjligt, avgudar pocketfodral. Det skaver fortfarande lite i mig att tänka på när jag packade med mig min pocketbok av Jonathan Strange & Mr. Norell i resväskan, för att en dag under resans gång dra upp den och upptäcka en lång reva rakt över inte bara omslaget, utan även de tio första sidorna i boken... Det är sånt som inte får hända med ens favoritböcker. 

Jag minns inte vad det är för märke på mitt pocketfodral, det är bara ett snyggt, klassiskt stilrent i svart skinn, men det finns i hundratals fäger, material och designer, Det är bara välja och vraka och aldrig mer behöva dra upp en förstörd pocketbok ur väskan igen! Jag har rest massor med pocketböcker sen jag köpte pocketfodralet, och alla böcker som åkt med mig är i prima form!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: